Lantos Júlia

Lantos Júlia
Melyik Waldorf-iskolában végeztél? Fészek Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI
Melyik évben? 2012
Milyen pozitív, vagy negatív élményeid, emlékeid vannak a Waldorf-iskoláról? Amikor Waldorf gimnáziumba felvételiztem, tisztában voltam azzal, hogy a Waldorf Iskolák a művészeti képesítést is fontosnak tartják, főként ezért jelentkeztem Waldorf gimnáziumba. Az általános rendszerű iskolából átszokni a Waldorf rendszerbe számomra nem volt nehéz, mivel saját családomban is hasonló szellem, környezet vett körül. Nagyon élveztem a különböző kézműves epochákat, a sokoldalú tanítást. Az epochális rendszer számomra sokkal kedvezőbb és hatátosabb volt, mint a 45 perces tanítási órák, sokkal jobban bele tudtam mélyülni így egy témába. Biztos sokan tudják, hogy az emlékezés, így a tudás is élményekhez kötődik. Amikor mesél egy tanár, és a diák úgy figyel, és jegyzetel, sokkal hatékonyabban tanul. A stressz is rontja a tanulási eredményeket, ezért is tesz jót a diákok számára az, hogy a Waldorf iskolákban nem feleltetések vannak ( amiket saját tapasztalatom szerint a diák sokszor inkább megszégyenítésnek él meg), hanem előadásokat tartunk adott témákban. Az előadások gyakorlásának pozitív eredményét az egyetemen is megtapasztalom. Ami néha zavart, hogy a fegyelem a tanárok felől sokszor elgyengült, amit hiányoltam. Sajnáltam, hogy az angolból egy olyan csoportba kerültem, ahol elég lusti tanulók voltak, így nem fejlődtem angolból. Kár, hogy a tanárnő nem ismerte fel, hogy ha bekerülnék egy erősebb csoportba, felfejlődnék a szorgalmam által is.
A Waldorf-iskola után hol tanultál tovább? Milyen szakon?  OKJ- iskolán tanultam animáció szakon, jelenleg a Budapesti Metrpolitan Egyetem animáció szakos hallgatója vagyok.
Mi vált előnyödre a Waldorf-iskolában megszerzett képességekből, tudásból a továbbtanulás, vagy a munkád során? A Waldorf iskolákban sokszor előadásokat kell tartani egy választott vagy adott témában. Ez nagyon fontos gyakorlat, mivel az egyetemen is, s később az életben is nagyon gyakran kell prezentálni. Nekem főleg fontos, hiszen művészeti szakmáknál saját munkáidat is kell tudni prezentálni, s számos olyan szakma van, ahol ugynacsak kell tudni előadni. A Waldorf pedagógia a gyakorlatiasságra, életrevalóságra is ösztönöz(pl.: szociális munka, gazdasági praktikum), bár ahogy tudom, a skandináv országokban való oktatásban ez még fontosabb szerepet kap.
Származott-e hátrányod abból valaha, hogy Waldorf-iskolába jártál a továbbtanulás, vagy a munkád során? Ha igen, mi volt az? Az angol tudásom sajnos elég gyatra, mivel a gimnáziumban a legrosszabb csoportba osztottak, ahol a tanulók lustaságuk miatt voltak gyengék, ellenben velem, aki azért nem tudott angolul, mert nem tanult általános iskolában. Sajnos ennek azóta is érzem hátrányát.
Hol dolgozol? Mutasd be, hogy mivel foglalkozol!  Jelenleg tanulok animáció szakon, de vannak készülő filmjeim. Van egy blogom is, de ezt inkább hobbiból vezetem: http://lantosjuli.blogspot.hu