Pethő Áron

Pethő Áron  
Melyik Waldorf-iskolában végeztél? Fészek Waldorf Általános Iskola, Gimnázium és AMI
Melyik évben? 2014
Milyen pozitív, vagy negatív élményeid, emlékeid vannak a Waldorf-iskoláról? Mivel 13 évig jártam Solymárra, ezért nincs viszonyítási alapom, hogy mi az amit kimondottan a Waldorfban kaptam meg. De boldog ember lett belőlem, aki tudja mit akar. Az átlagon felüli empátiás képességeimet teljes bizonnyal merem mondani, hogy az első 8 évben hozta ki belőlem az osztálytanítóm. Emellett a 13 év alatt rengeteg segítséget kaptam ahhoz, hogy nyitottan álljak a világhoz. Megtanultam - főleg az érettséginél -, hogy nem kell görcsölni semmin, meg kell érteni mi az amit elvárnak tőlem, és a magam, egyéni módján teljesíteni a feladatot.
A Waldorf-iskola után hol tanultál tovább? Milyen szakon?  Egy év kihagyás után a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsész karán 2015-ben kedztem el tanulmányaimat angol nyelv és kultúra, illetve média-kommunikáció-mozgókép tanári szakon. Gimnáziumban szeretnék tanítani ezen tárgyakon keresztül.
Mi vált előnyödre a Waldorf-iskolában megszerzett képességekből, tudásból a továbbtanulás, vagy a munkád során? Érettségi után egy osztálytársammal elterveztük, hogy szeretnénk megérteni mi is az a Waldorf. Ezért szerveztünk magunknak egy két hónapos nyugat-európai waldorf körutat, ahol 13 waldorf iskolát látogattunk meg 5 országban. A waldorf tanulmányaink segítettek abban, hogy meg tudjuk fogalmazni mit is szeretnénk elérni ezzel, mit szeretnénk egy-egy iskolában megfigyelni, mivel szeretnénk hazatérni. A szervezéshez sem lett volna elég egy átlagos kommunikációs készség. Az egyetemet elkezdve a legnagyobb előnyöm volt a legnagyobb nehézségem. A nyitottság amivel hozzáállok a világhoz megnehezítette a szociális érzékelésem. Mikor beléptem az egyetemre nem értettem, hogy a többiek miért nem érdeklődnek a társaik iránt és irántam. Nehezen tudom megérteni, hogy miért vannak olyan sokan, akik nem akarnak igazából ott lenni, csak egyetemre kellett menni és ezért "lézengenek". Szerintem bátorság kell ahhoz, hogy valaki kihagyjon egy évet érettségi után. Felfedezze saját vágyait. Ezen igényemnek a felismerését is a waldorfból kaptam.
Származott-e hátrányod abból valaha, hogy Waldorf-iskolába jártál a továbbtanulás, vagy a munkád során? Ha igen, mi volt az? Hátrányom van abban, hogy nem tudok egyetem mellett munkát vállalni. Vagyis nehezen. Egyszerűen nem vagyok hajlandó "eladni magam". Szeretnék olyan helyen dolgozni, ahol értékes tag lehetek és nyitottan állnak hozzám. Ahol az értékeim miatt lehet ott, nem azért mert hajlandó vagyok 800 forintért téglát pakolni. Esetleg még azt tudom ide "eröltetni", hogy tanári hallgatóként nem látom át az oktatás rendszert. És nem értem, hogyhogy nincs havonta szülői az állami iskolákban.
Van egy jó sztorid, aminek köze van ahhoz, hogy Waldorf-iskolába jártál? Waldorfos közösség összekovácsolása. Évekkel ezelőtt tagja voltam annak a csapatnak akik megszervezték az Első Felsős Waldorf Találkozót. Elindítottunk valamit, ami idén hatodik alkalommal szerveződik. Az első két alkalommal voltam benne a szervezői csapatban. Az első inkább egy próba volt, mint találkozó, de a másodikon már úgy jött össze 2-300 ember, mintha ezer éve ismernénk egymást. Pedig csak egy közös nevezőnk volt. A Waldorf. Egyébként minden sztorimnak ahhoz van köze, hogy Waldorfba jártam.